Friday, May 8, 2009

MENGUMUMKAN KETIBAAN...

Posted by Mr. Ezral

Kira2 seminggu lepas, kami ni dah buat pakatan... utk pembelian barang2 besar baby, aku ditugaskan mencari stroller, baby car seat & carrrier. Is lak kena cari baby cot. Aku pon dgn semangatnya mencari stroller dan baby car seat yang terbaik dengan harga yang termurah... Kira jenuh jugak lah aku mencari.. kalau nak yang terbaik, Quinny & Stokke mmg pilihan di hati, tapi kalau meet ngan budget yang ada... terpaksa aku beralih ke jenama lain. Tup2... aku terjumpa satu brand nie... Sweet Cherry... stroller dan carrier dia pon cun2 gak... Ada ala-ala quinny gak... AKu cukup2 berkenan ngan dua jenis model nie.. Stoller SCR6 dan Baby Seat SCR7-C100. fuhhh..... dua2 barang leh di sambung sekali... Dah save skit... harga pon reasonable... Aku pon mulalah "meracuni" Is dengan kecantikan stroller nie.. tup2 dia pon berkenan... Apa lagi.. aku pon order la barang2 tue hari Selasa lepas secara online...

Dan hari nie.. Jumaat (Tiga hari kemudian)...barang tue sampai.. ngan Pos Malaysia... Kat sini aku nak puji sungguh ngan Pos Malaysia.. walaupon barang yang di hantar ni pakai parcel biasa jaaa.. tapi dalam tempoh 3 hari... dah sampai dahh... cepat sungguh... Kat sini aku letakkan gambar barang2 yang sampai bermula dengan sebelum koyak kotak dan selepas di pasang...

A. Stroller SCR6 - Tiba jam 10 pagi di Pejabat Pos Kuala Perlis



A. Baby Car Seat & Carrier SCR7-C100 - Tiba jam 10 malam di Pejabat Pos Seriab, Kangar



Sekarang nie, Is lak sedang menjalankan misi mencari Baby Cot laks... Aku skrg tgh plan nak carik beg baby ngan ibu... perkakasan kecil kami plan nak beli lagi 2-3 minggu lagi...

Ada la gak yang tanya kenapa beli awal2 nie... Jawapan kami senang... "Beli awal-awal sbb berkenan model tue, nanti bila dah out-of-stock, takut nyesal lak.. tak pon nanti naik harga... lagi laa nyesal..." hehehhee....

9 comments:

♥ Mrs. C ♥ said...

cantek ar stroller tuh... takper beli awal... tak la budget lari...

C.H.O.M.E.Y. said...

gud 4 u both. mmg baby carrier/car seat and stroller penting 2 me!

btw, ezral, try not to get hold of buaian.nanti kita susah nak tidurkan baby. ajar jgn guna buai..senang nak travel pun

Mr. Ezral said...

To Connie: Mmg stroller tue ja yang paling berkenan di tambah dgn harga yang tersangaattt reasonable.
To haku ko: Thanks for da information/advice. Skrg ni is tgh sibuk carik Baby Cot. Tak tau la jenis macam mana dia berkenan..

Anonymous said...

cantik both items.. btw which online site did u bought ye...
browse website sweetcherry tu tpp xde pun utk beli online.. huhuhu

-fizasharAnseri12-

Mrs Ezral said...

to fizashar

apakhabar fren? for ur info kitorang beli daripada mamadamia.com website.

Mr. Ezral said...

To: fizasharAnseri12

Stroller SCR6: http://www.deals2u.my/proddetail.php?prod=S301SCR6Stroller&cat=35

Baby Car Seat SCR7 C100: http://mamadamia.com/product_info.php?manufacturers_id=18&products_id=118&osCsid=3a85f58c5ad43252cfb4a0267fc71e27

Thanks

Anonymous said...

thanks is...
take a very good care of yrself k...
doakan aku jgk... ;-)

fizashar

Hafiz dan Mawaddah said...

salam...saya nak tanya...bape harga car seat sweet cherry C100 tu...dan berapa kos keseluruhan SCR6 dan C100???saya pn berminat nak beli...saya cuma tahu harga SCR 6 shj...thanx ye...

Anonymous said...

slm hai..skrg dh taun 2011..masih elok lg ker quality SCR6 n C100 y awk beli tuh?