Monday, June 22, 2009

My Beloved Abah...

Posted by Mrs. Ezral



This post is dedicated to my beloved abah Mr. Ismail n abah in law Mr. Baharudin.

I love n respect my abah very much.. he is a handsome man.. eventhough he is garang n strict..but sometimes he can be a funny and a gentle person too.. my abah is a very hardworking man since we are still young.. dulu abah cuma bekerja as a carpark man jer di KL.. kemudian when he realized that he must do somethin' to raise up his children.. start dengan jadi kerani di Bank Simpanan Nasional Kl sampai la further study n jadi officer bank di Ipoh..n we are a very happy family til now.. Alhamdulillah.. I'm very proud of him..he is a very responsible person.. thanks to my mum who also give a full support to him.

Ingat lagi masa kecik2.. kami adik2 ni memang kene pentingkan pelajaran.. maklumla.. mak aku kan cikgu.. bukan senang2 nak kuar rumah ..aku ingat lagik..aku slalu gi main2 ngan my geng keliling taman tempat aku tinggal..masa budak2 .. aku n adik2 mesti balik umah sebelum kul 7 ptg.. ada skali tu aku terlebih 5 minit jer..dah seronok bergebang ngan kawan2.. balik jer..abah aku dah ada depan pintu..apa lagi kne sebat le jawabnyer..esoknyer aku kene denda tak leh g main..kecewa tul aku..abah aku ni memang garang..tp bila dah besar baru le aku faham knapa abah aku buat camtu.. abah aku nk aku n adik2 ni berdisiplin..n tepati waktu...apatah lagi kalau pelajaran kami merosot..tapi dengan didikan yang camtu la.. aku menjadi seperti aku skarang ni ...

orang cakap muka aku ni ikut muka abah aku..huhuhuhu..aku rasa mcm ya kot sebab aku tak ikut langsung muka mak aku ..my abah is a very simple person..kalau nak hadiahkan apa2 pon.. aku tak tau nak kasik apa... semua abah tak mau..dia kata membazir..mungkin sebab dulu2 kami ni susah..if ajak gi jalan n makan angin pon..cukup susah nak ajak dia sama..coz abah jenis tak suka g melancong...tp slalunyer abah mesti takkan hampakan kami kalau kami pujuk jugak untuk ikut..huhuhuhuhu..

tp abah pernah cakap kat aku n adik2 ..bila dah besar.. kalau kami balik ipoh tgk abah.. abah pon dh rasa cukup happy sangat2 bila anak2 abah balik..favourite food abah ayam kampung.. apa jenis masakan pon takper ..tu yg aku suka nak jamu abah makan ayam kampung.. tp kat perlis ni susah gak nak cari ayam kampung... kadang2 aku sedih jugak.. sebab bila dah dok perlis ni.. jarang gak aku dapat balik..tp aku harap abah faham.. kami dok jauh..tp aku suka video call abah aku.. ngan harapan rindu abah kat aku terubat..maklumla..aku kan anak perempuan tunggal abah..banyak jasa2 abah yang tak dapat aku balas..apa yang mampu aku sentiasa mendoakan abah dan mak sentiasa sihat sejahtera dan sedaya upaya tak mahu lagi menyakitkan hati mak n abah aku..maklumla ..masa kecik2 n muda remaja dulu.. banyak gak dosa2 aku kat mak abah aku..huhhhuu.. itulah secebis bingkisan mengenai abah aku yang amat aku sayang..

now i hv another abah.. my abah in law..mula2 aku segan gak masa baru2 kawin dulu coz abah n mak mertua aku ni...maklumla.. ustaz n ustazah..huhuhu..aku lak menantu rock..tp alhamdulillah..abah mertua aku ni baik sangat..dia sayang kat aku sama macam dia sayangkan my hubby... aku bersyukur sangat dapat dua abah yang amat aku sayang dan hormati... Selamat hari bapa Abah abah ku.. Moga berbahagia n cool sentiasa k..!!!

No comments: